Ajankohtaista – InCar

Meillä ei korjata vain autoja – meillä autetaan ihmisiä! 

Suomalaisen vauriokorjaamisen edelläkävijän ja valtakunnallisen ketjun InCarin kehittämisen keskiöön on nostettu asiakaskokemuksen vahva kehittäminen. Asia ei ole lainkaan niin yksinkertainen kuin voisi olettaa. Otimme tiukan kysymys ja vastaus -session asiakaskokemuspäällikkömme, InCarin CX-Lotan eli Lotta Lackschewitzin kanssa.  Mitä asiakaskokemuksen kehittäminen meillä InCarissa tarkoittaa?  ”Nostamalla asiakaskokemuksen kehittämisen tiukasti linssin taakse, nostetaan samalla ylipäätään koko toimialan toiminnan suuntaa […]

Meillä ei korjata vain autoja – meillä autetaan ihmisiä!  Lue lisää »

Kesä ja autoilu – näin varaudut ongelmatilanteisiin 

Ihanaa, kesä on täällä! Lämpimät ilmat ja lempeä tuulenvire saavat autoilunkin tuntumaan mukavalta ja leppoisalta. Kesälläkin kannattaa kuitenkin varautua äkillisiin tilanteisiin. Näin vältyt tarpeettoman pitkiltä pysähdyksiltä, autat muita teillä matkustavia ja kesän reissut etenevät suunnitelmien mukaisesti.  Rengas menee rikki  Rengas voi irtisanoa sopimuksensa, kesälläkin. Kun huomaat rengasrikon, pysäytä auto rauhallisesti tiensivuun, laita hätävilkut päälle ja

Kesä ja autoilu – näin varaudut ongelmatilanteisiin  Lue lisää »

Hymyilevä kone ja älykäs diagnostiikka: tervetuloa tulevaisuuden autoihin!

Autojen diagnostiikka on tullut pitkän matkan viime vuosikymmeninä. Ennen vanhaan autonkorjaajat käyttivät lähinnä korvaa, silmää ja kädentaitoja ongelmien paikantamiseen. Nykyään autot ovat kuin lentokoneita – täynnä teknologiaa ja erilaisia antureita. Ne tarkkailevat kaikkea, mitä autossa tapahtuu ja lähettävät keräämänsä tiedot auton diagnostiikkajärjestelmään. Uusimmat autot ovat jo melkein kuin hymyileviä robotteja, jotka hymyilevät sinulle kojetaulun ”asiakaspisteen”

Hymyilevä kone ja älykäs diagnostiikka: tervetuloa tulevaisuuden autoihin! Lue lisää »

Sähköllä vai bensalla – millainen auto nyt kannattaa ostaa?

Onko sähköauto todella halvempi vaihtoehto polttomoottoriautoon verrattuna? Tämä on kysymys, joka askarruttaa monia suomalaisia. Totuus on, että sähköautojen ja polttomoottoriautojen kustannuserot voivat olla suuria, ja siksi myös valinnan tekeminen voi olla hankalaa.  Ensimmäinen tekijä, joka vaikuttaa kustannuksiin, on auton hankintahinta. Sähköautot ovat edelleen kalliimpia kuin vastaavat polttomoottoriautot, mutta sähköauton hinta laskee jatkuvasti. Polttomoottoriauton hinta ei

Sähköllä vai bensalla – millainen auto nyt kannattaa ostaa? Lue lisää »

Kohti itseajavia autoja – Näin autonominen ajaminen voi mullistaa liikkumisen  

Autonominen ajaminen tarkoittaa autojen kykyä liikkua ilman ihmisen aktiivista hallintaa. Ajatus autonomisesta ajamisesta tuo mieleen sci-fi-elokuvien kuljetusrobotit, joten ei ihme, että itseohjautuvat autot ovat kiehtoneet jo pitkään. Autonominen ajaminen lupaa tehdä elämästämme helpompaa, turvallisempaa ja mukavampaa, vaikka muutama mutkakin mahtuu vielä matkaan. Autonomiaa monella tasolla Autonomisessa ajamisessa on viisi tasoa, jotka kulkevat asteittain kohti täydellistä

Kohti itseajavia autoja – Näin autonominen ajaminen voi mullistaa liikkumisen   Lue lisää »

Älä lykkää auton pesua – pese tai pesetä!

Nyt on oikea hetki pestä kevättalven pölyt pois. Pinttyneet liat ja pölyt auton pinnoilta niin sisältä kuin ulkoa saavat ketterästi kyytiä joko omin pikkukätösin tai ammattilaisen huomassa. Käsinpesu on aina hellävaraisempi auton maalipinnalle ja liian usein ei oikein voi pestä. Nappaa tästä talteen kätevät pesuvinkit! Tuliko pesun jälkeen näkyville lommoja? Tästä pääset suoraan vauriotarkastukseen –

Älä lykkää auton pesua – pese tai pesetä! Lue lisää »

Keuruullakin korjataan vaivattomimmin sinisen lipun alla

Keuruulaisen Ari Liimataisen omistama Autokorjaamo Liimatainen Oy on yksi  InCarin kumppanikorjaamoista.   ”Olemme perheyritys. Isäni perusti korjaamon 1965. Koulut ja rauhanturvaajareissun käytyäni tulin korjaamollemme töihin. 2000-luvun alussa, kun vaimoni Marika tuli toimiston puolelle töihin, otimme vanhemmiltani ohjat. He silti auttoivat ja olivat tukena niin kauan kuin jaksoivat. Pitkän historiamme takia on meillä hyvin uskollinen asiakaskunta. Yhden

Keuruullakin korjataan vaivattomimmin sinisen lipun alla Lue lisää »

Miksi niin moni raivoaa ratissa?

Suomalaiset pidättyvät usein raivoamasta suoraan toiselle tielläliikkujalle, mutta auton sisällä sadatellaan sitäkin enemmän. Tämä taas vaikuttaa negatiivisesti liikenneturvallisuuteen. Mistä tämä johtuu, ja miten saisimme pidettyä maltin liikenteessä? Toinen auto kiilaa eteen heittäen loskat tuulilasiin, toinen vie paikan nenän edestä parkkihallissa. Tunteet nousevat herkästi pintaan, kun vastaamme osuu yllättävä tai ärsyttävä tilanne liikenteessä. Kun tunteet ottavat

Miksi niin moni raivoaa ratissa? Lue lisää »

InCar haluaa panostaa vihreisiin osiin

Auton vaurioiden korjaamisessa on totuttu käyttämään uusia, tehdasvalmisteisia osia. Osien tehokkaampi kierrättäminen on ollut jo pitkään InCarin tahtotila, mutta käytännön haasteet ovat sysänneet hanketta eteenpäin. Nyt InCar haluaa siirtyä uuteen, vihreämpään aikakauteen, jossa hyödynnetään mahdollisimman paljon käytöstä poistuneiden autojen alkuperäisosia, eli vihreitä osia. Mikä vihreä osa?  Ovi kolhiintuu kolarissa, sivupeili kohtaa ilkivaltaa, lokasuojat pitää vaihtaa.

InCar haluaa panostaa vihreisiin osiin Lue lisää »

Ajotaidot tarvitsevat päivitystä 

Nykynuoriso oppii mobiililaitteiden käytön jo lapsuudessa. Heille uusien autojen ominaisuudet, kuten tutkat, peruutuskamerat, kaistavahdit sekä kosketusnäytöt ovatkin helppoja käyttää ja omaksua. Vanhempi sukupolvi oppii yleensä hitaammin, mutta kun kiinnostus ominaisuuksiin löytyy, he ovat varmasti kuulolla, kun auton toimintoja aletaan esitellä.   Autokouluista voi ostaa vaikka muutamia tunteja ajo-opetusta ja käydä läpi spesifejä aiheita, vaikkapa juuri autojen

Ajotaidot tarvitsevat päivitystä  Lue lisää »

Tuhansien turva-autojen yritys

Turvallisuuspalveluita tarjoavassa Avarn Securityssa tarvitaan autoja ympäri vuorokauden. Ajokilometrejä kertyy hurja määrä. Yhtiössä arvostetaan, että vauriokorjaukset sujuvat InCarilla tehokkaasti.  Autoilla on keskeinen rooli Avarn Securityn toiminnassa. Yrityksessä kertyy vuosittain noin 10 miljoonaa ajokilometriä – siksi korjauspalveluillekin syntyy väistämättä tarvetta.   ”Meillä on valtava määrä työsuhde- ja tuotantoautoja. Kilometrejä tulee, ja siksi myös vahinkoja sattuu ja tapahtuu”,

Tuhansien turva-autojen yritys Lue lisää »

Energiatehokasta autoilua – näin säästät sähköä ensi talvena 

Kelit viilenevät, ja auto tarvitsee sähköä, muodossa tai toisessa. Olipa autosi sitten polttoaineella kulkeva, hybridi tai sähköauto, kaipaa näistä jokainen esilämmitystä ja sähköautot akun latausta. Mutta kuinka energiatehokasta se on yhä nousevilla energiahinnoilla? Keräsimme yhteen vinkit, joilla autoilu on ensi talvenakin astetta energiaystävällisempää.  Kallista esilämmitystä vai kalliita kilometrejä?  Polttoaineella kulkevaa autoa kannattaa esilämmittää, kun lämpötila

Energiatehokasta autoilua – näin säästät sähköä ensi talvena  Lue lisää »

Turvallista matkaa vai sen tunnetta?

Kuljettajaa avustavat järjestelmät lisäävät turvallisuutta, mutta niihin ei pidä luottaa sokeasti. Ne ovat hyviä renkejä, mutta huonoja isäntiä. Autojen tekninen kehitys on ollut huimaa. Nykyautoihin on pakattu huomattavasti enemmän turvallisuutta edistäviä ja kuljettajaa avustavia järjestelmiä kuin parikymmentä vuotta sitten. Tilastojen perusteella on selvää, että tekninen loikka on lisännyt liikenneturvallisuutta ja vakavien henkilövahinkojen määrä on laskenut.

Turvallista matkaa vai sen tunnetta? Lue lisää »

Kauniin pinnan metsästäjät

InCar käyttää vauriokorjaamisessa vain laadukkaita ja vastuullisia automaaleja. Sellaiset löytyvät tiukalla testaamisella. Maalauskammion telineissä on kolme konepelti-etulokasuojayhdistelmää ja kolme maalaria ruiskuineen. Konepelteihin on tehty kokeeksi erivärisiä läikkiä, jotta nähdään, miten hyvä maalin peittokyky on. Kammion ovet kiinni, homma käyntiin. Maalin sävy on valittu huolella ja sekoitettu eri pigmenteistä gramman kymmenesosien tarkkuudella. Veto kerrallaan konepellit saavat

Kauniin pinnan metsästäjät Lue lisää »

Kesäinen raekuuro voi aiheuttaa isoja vahinkoja

Sää on suomalaisen autoilijan paras kumppani tai pahin vihollinen aina tilanteesta riippuen. Kesälläkään emme ole jäältä suojassa, sillä se voi sataa päällemme taivaalta rakeiden muodossa.  Rae syntyy usein alijäähtyneestä vedestä vaikkapa ukkospilvisessä säärintamassa. Meillä päin maailmaa ukkospilvet voivat olla jopa 12 kilometrin korkuisia. Niissä lähellä 0 asteista lämpötilaa alijäähtyneet vesipisarat törmäilevät toisiinsa, kasvavat ja lopulta

Kesäinen raekuuro voi aiheuttaa isoja vahinkoja Lue lisää »

Riistakolarien kulta-aika on touko-kesäkuussa 

Riistakolareita tapahtuu liikenteessä ympäri vuoden, mutta varsinainen vaaran aika tilastollisesti on juuri nyt. Tilastokeskuksen mukaan viime vuonna ajettiin kaikkiaan 13 953 riistaonnettomuutta, joista jopa lähes puolet Etelä-Suomessa. Suurin onnettomuuspiikki sijoittuu tavallisesti loka-marraskuulle, mutta piikki nähdään myös kesän alussa. Ajonopeuksien kasvaessa kesärajoitusten astuessa voimaan riskit törmäykselle kasvavat. Samoin liikennemäärät eli varsinainen ajaminen kasvaa määrällisesti, kun ihmiset alkavat

Riistakolarien kulta-aika on touko-kesäkuussa  Lue lisää »

Liisarit ripeästi liikenteeseen

Suomen suurin leasingyhtiö ALD luottaa InCarin vauriokorjaukseen. Tärkeintä on hoitaa asiakkaiden autot korjaamolta takaisin ajoon mahdollisimman rivakasti. ”Olemme olleet tosi tyytyväisiä yhteistyöhön ja siihen, miten InCar reagoi meidän tai asiakkaiden palautteeseen ja ideoihin”, sanoo ALD Automotiven huoltopäällikkö Jyrki Riski. ALD:n ja InCarin yhteistyö alkoi vuonna 2010, aikana jolloin InCarin korjaamoverkosto oli vielä paljon nykyistä harvempi

Liisarit ripeästi liikenteeseen Lue lisää »

Öljyisestä sähköiseen

Uutisia lukiessani olen miettinyt, millaisessa maailmassa elämme kymmenen tai kahdenkymmenen, saati viidenkymmenen vuoden päästä. Alati päivittyvät ilmastoskenaariot sekä maailman turvallisuustilanne ovat laittaneet omat arkiset yksityis- ja työelämään liittyvät valinnat uuteen tarkasteluun. Työssäni sähköisen liikenteen liiketoiminnan kehityksessä sekä Sähköinen liikenne Ry:n hallitustehtävissä pohdin Suomen ilmastotavoitteisiin ja erityisesti päästöttömään liikenteeseen tähtääviä toimenpiteitä. Näiden lisäksi puhututtavat nyt myös

Öljyisestä sähköiseen Lue lisää »

Korjausprosentilla kulutuskrapulaa vastaan

Kyllähän jokainen sen tietää, että mitä vähemmän tarvitaan uutta, sitä vähemmän ympäristö rasittuu. Luonnonvarapula on todellinen ja joka vuosi maapallon ylikulutuspäivä saapuu aikaisemmin. Se kertoo meille, että kaikkien tahojen on kiinnitettävä huomiota luonnonvarojen käyttöön. Parhaiten tämä onnistuu siten, että raaka-aineiden käyttöön kiinnitetään huomiota alusta asti: korjataan, käytetään uudelleen ja muokataan omiin tarpeisiin sopivaksi. Vaikka omassa

Korjausprosentilla kulutuskrapulaa vastaan Lue lisää »

Korjaamojen sähköloikka

Liikenne ja autot sähköistyvät nyt vauhdilla. InCarin korjaamoilla on jo täydet valmiudet sähkö- ja hybridiautojen korjaamiseen. Suomessa ennustetaan olevan vuoteen 2030 mennessä jopa 700 000 sähköajoneuvoa. Tähän ladattavien autojen kategoriaan kuuluvat sekä täyssähköautot että lataushybridit. ”Ukrainan kriisiin saakka olin sitä mieltä, että luku tulisi olemaan 900 000 tai jopa miljoona. Globaalien kriisien vuoksi ennusteisiini ei kuitenkaan päästä,

Korjaamojen sähköloikka Lue lisää »

Vihreää vastuullisuutta

Lappeenrannan InCar on Suomen ensimmäinen Vihreä Korjaamo – eli vauriokorjaamo, jossa ympäristöasiat ja vastuullisuus on huomioitu toiminnan alusta loppuun saakka. Autokorjaamokin voi toimia ympäristöystävällisesti. Tästä esimerkki on Lappeenrannan InCar, joka uudistui hiljattain Suomen ensimmäiseksi vihreäksi vauriokorjaamoksi. ”Vihreät arvot on otettu meillä mukaan ihan kaikkeen tekemiseen sikäli, kun se on vaan ollut mahdollista. Toimitiloissa on panostettu

Vihreää vastuullisuutta Lue lisää »

Sumutusta uunissa

Hyväksi automaalariksi oppii vain kantapään kautta – priimaa syntyy, kun kokemusta kertyy. Uunissa on kirkkaat valot, raitis ilma, siistit nurkat ja katto korkealla. Tässä Kivenlahden korjaamon autouunissa autot maalataan ja kuivataan. Harmaa Volkswagen-pakettiauto on suojattu muoveilla, ja vain kolarin kolhima takalokasuoja on jätetty paljaaksi maalausta odottamaan.  Saija Eerola kytkee moottorimaskin puhaltimen päälle, asettelee maskin naamalleen

Sumutusta uunissa Lue lisää »

Etäkoodaus tuo vastuullisuutta vauriokorjaamiseen

Vastuullisuutta miettiessä minkä tahansa organisaation vinkkelistä haltuun otettava kenttä on valtava. Yllättävätkin asiat kiinnittyvät vastuullisuuteen tavoilla, joita edes kokeneet ammattilaisetkaan eivät välttämättä heti näe. Onkohan näin myös etäkoodauksen suhteen? Ajoneuvoja korjatessa tulee eteen tilanteita, joissa joitakin sellaisia osia vaihdetaan tai irrotetaan ja kiinnitetään, mihin liittyy ajoneuvon tietojärjestelmien ohjausta. Tällaisissa tapauksissa kyseisten järjestelmien – tai jopa

Etäkoodaus tuo vastuullisuutta vauriokorjaamiseen Lue lisää »

Laadukasta ja vastuullista korjauskumppanuutta

Fennian asiakkaille sattuu vuosittain kymmeniätuhansia autovahinkoja, joissa sekä korvaamme vahingot että autamme asiakkaitamme selviämään vahingoista mahdollisimman sujuvasti. Tavoitteenamme on alan paras asiakaskokemus. Sen lisäksi, että palvelukokemus on sujuva, meille on äärimmäisen tärkeää, että autot palaavat liikenteeseen laadukkaasti korjattuina ja taas turvallisina. Pelkkä laatu, turvallisuus ja parhain asiakaskokemus eivät kuitenkaan enää riitä. Osana jatkuvaa laadun kehittämistä

Laadukasta ja vastuullista korjauskumppanuutta Lue lisää »

Osaatko vaihtaa pyyhkijänsulat?

Kevättalven kurakelit vaativat tuulilasinpyyhkijöiltä paljon. Kurainen vesi lasin pinnassa myös kuluttaa pyyhkijöitä. Mistä sitten tietää, että on aika vaihtaa pyyhkijänsulat autossasi? Huono pyyhkimisjälki ei nimittäin automaattisesti tarkoita sitä, että sulat on vaihdettava. Joskus riittää, että ne pyyhkäisee puhtaaksi esimerkiksi lasinpesunesteellä kostutetulla liinalla tai sulkapyyhkeellä. Jos tuulilasiin jää tästä huolimatta sitkeästi raitoja ja kalvoa pyyhkijöitä käytettäessä,

Osaatko vaihtaa pyyhkijänsulat? Lue lisää »

Pelasta tuulilasi suuremmalta vahingolta

Tuulilasivahinkoja sattuu ympäri vuoden, mutta kevättalvi ja kevät ovat selvää sesonkiaikaa. Tämä johtuu siitä, että talven taittuessa hiljalleen kevääksi nastarenkailla ajellaan vielä tovi lumesta ja jäästä paljastuvalla tien pinnalla. Talven jäljiltä teillä on myös paljon routa- ja muita vaurioita, jolloin renkaista irtoaa nastoja sekä kiviainesta helpommin. Nämä lentävät ikkunaan ikävästi ja aiheuttavat iskemiä. Toimimalla oikein

Pelasta tuulilasi suuremmalta vahingolta Lue lisää »

8 vinkkiä, joilla talvi ei yllätäkään autoilijaa

Talviteillä ajoon sekä pian alkavaan hiihtolomakauteen kannattaa suunnata hyvin varustautuneena. Näillä vinkeillä varmistat mukavan ja turvallisen ajomatkan sekä varaudut mahdollisiin vahinkoihin. Ennen lähtöä muista  Tien päällä kiinnitä huomiota ainakin  Aina vahingoilta ei varovaisuudesta huolimatta voi välttyä. Kun kolhuja syntyy ja tarvitset korjausta, hoidamme ne vaivattomasti ja ammattitaidolla. 

8 vinkkiä, joilla talvi ei yllätäkään autoilijaa Lue lisää »

Näin vältät panssarijään auton lasissa

Joka vuosi alijäähtynyt vesi aiheuttaa vaaratilanteita autoilijoille. Mistä alijäähtynyt vesi ja panssarijää johtuvat ja kuinka jään tarttumista auton pintaan voi estää? Alijäähtynyt vesi tai jäätävä tihku on pakkasella esiintyvä sääilmiö, joka on monen autoilijan painajainen. Auton kylmään tuulilasiin osuessaan sadepisarat jäätyvät välittömästi ja muodostavat jääkuoren usein niin nopeasti, etteivät pyyhkijät ehdi pyyhkiä vettä pois. Jääkalikoita muodostuu nopeasti myös

Näin vältät panssarijään auton lasissa Lue lisää »

Musta jää vaanii autoilijaa

Pääkaupunkiseudun tiet ovat juuri nyt monin paikoin peilijäässä ja se jännittää monia autoilijoita. Tunnetusti pääkaupunkiseudun autoilijat luottavat muuta Suomea enemmän kitkarenkaisiin. Esimerkiksi Helsingin tavoitteena onkin ollut kasvattaa kitkarenkaiden osuutta kaupungin talviliikenteessä nykyisestä vajaasta 30 prosentista peräti 70 prosenttiin seuraavan kymmenen vuoden aikana. Jäiset ajo-olosuhteet tarkoittavat kuitenkin lisääntyneitä onnettomuuksia sekä etenkin peräänajoja ja pienempiä kolhuja liikenteessä

Musta jää vaanii autoilijaa Lue lisää »

Tekijäpäivä 2024 – tapahtuma täynnä tekemistä ja kohtaamisia

Marraskuun alussa Helsingissä järjestetty Tekijäpäivä 2024 kokosi yhteen autoalan opiskelijoita ja ammattilaisia Stadin ammattiopiston ajoneuvoalan koulutustiloihin. Tapahtuma tarjosi ainutlaatuisen tilaisuuden tutustua alan uusimpiin työmenetelmiin, tekniikoihin ja työkaluihin – ja tietenkin verkostoitua! InCar oli mukana tapahtumassa isolla joukolla, ja ständillämme riitti vilskettä. Järjestimme kilpailun, jossa arvailtiin kolariauton korjauskustannuksia. Auton korjauskulut olivat 24 150 €, ja lähimmäksi

Tekijäpäivä 2024 – tapahtuma täynnä tekemistä ja kohtaamisia Lue lisää »

VINKKEJÄ TALVIRENGASKAUTEEN

Talvirenkaat alle ja maltti päälle

Vesisateen jälkeinen lumimyräkkä, musta jää ja pitenevät jarrutusmatkat vaativat autoilijalta tilannetajua sekä hyvät talvirenkaat. Lue vinkkejä turvalliseen talviajoon, johon kannattaa varautua hyvän sään aikana. Ehditkö reagoida ajoissa?  Vinkkejä talvirengaskauteen Älä anna talven yllättää tänä vuonna, vaan vaihda – tai vaihdata – renkaat ennen pakkasia. Traficomin ohjeen mukaan: ”Suomessa on käytettävä talvirenkaita 1.11.–31.3., jos sää tai keli

Talvirenkaat alle ja maltti päälle Lue lisää »

H-Autocolor Oy liittyy osaksi InCar-ketjua yrityskaupassa

Seinäjoki/Ilmajoki – H-Autocolor Oy, vuonna 2008 perustettu kolarikorjaus- ja maalausalan perheyritys, on liittynyt yrityskaupan kautta osaksi valtakunnallista InCar ketjua 1.11.2024. Yrityskaupan myötä InCar laajentaa valtakunnallista verkostoaan ja vahvistaa asemaansa Etelä-Pohjanmaalla Seinäjoen ja Ilmajoen alueilla. H-Autocolorin perustaneet Erkki, Ritva ja Ari-Jussi Haapamäki ovat luoneet yrityksestä arvostetun toimijan, jonka asiakassuhteet ja pitkäaikainen sitoutuminen alueeseen jatkuvat nyt osana

H-Autocolor Oy liittyy osaksi InCar-ketjua yrityskaupassa Lue lisää »

Jos kolaroit parkkipaikalla, osaatko toimia oikein?

Jos kolaroit parkkipaikalla, osaatko toimia oikein?

Parkkipaikoilla sattuu helposti pieniä kolareita. Ahtaat tilat, suuret autot ja kiire lisäävät riskiä kolhia naapurin ajoneuvoa. InCarin Avainasiakasjohtaja Juha Lehtonen neuvoo, miten vahingosta ilmoitetaan, kuinka korjaustyö etenee ja miten toimia vakuutusyhtiöiden kanssa. Jaossa myös vinkkejä törmäilemättömään parkkeeraukseen. Toimi näin, jos vahinko sattuu: Lisävinkki: Lisävakuutus turvaksesi. Lehtonen suosittelee harkitsemaan pysäköintiturvan lisäämistä kaskovakuutukseen. Se korvaa vahingot, jos autoasi

Jos kolaroit parkkipaikalla, osaatko toimia oikein? Lue lisää »

InCar Lasipalvelu - Tuulilasin korjaus ja vaihto

Mitä tehdä, kun auton tuulilasiin tulee kiveniskemä?

Kun tuulilasiin iskee kivi, on tärkeää toimia nopeasti, jottei vaurio leviä halkeamaksi. InCar Triplan lasipalvelun työnjohtaja Toni Kanerva kertoo, mikä toimii ensiapuna kiveniskemään, kuinka lasivauriot korjataan ja miten tähän kaikkeen voi varautua – ajoissa. Ensiavuksi pieneen vaurioon: Lasilaastari Pienikin särö tuulilasissa kannattaa suojata välittömästi, koska lika ja sään lämpötilan vaihtelut vahingoittavat vauriokohtaa. ”Ensiapu pieneen kiveniskemään

Mitä tehdä, kun auton tuulilasiin tulee kiveniskemä? Lue lisää »

Kun korjausaika koittaa vahinkotarkastuksen jälkeen

Kun vahinkotarkastus on tehty, korjaussuunnitelma, arvio ja prosessit asiakkaalla paperilla ja vakuutusyhtiöltä on saatu hyväksyntä työlle, koittaa aika viedä auto korjaamolle tositoimiin. Millaisia asioita korjauksen ajalta tulee ottaa huomioon ja miten toimia? Kun auto saapuu, korjausaikaa on yleensä varattuna asiakkaalle kolmesta viiteen työpäivää. Työt alkavat alustavan korjauslaskelman mukaisesti ja syventävää tietoa saadaan pitkin prosessia, kun

Kun korjausaika koittaa vahinkotarkastuksen jälkeen Lue lisää »

Rakkaudesta autoihin ja asiakaspalveluun – InCar Kumppanikorjaamo Kirkkonummi

”Rakkaus autoihin on se, joka saa joka aamu syttymään ja lähtemään töihin.” Haastattelimme autokorjaamoalan konkaria, Pekka Nuutista. Hän kertoo 30-vuotisen uratarinansa, joka starttasi Toyota Kaivokselan työnjohtotehtävistä, kurvasi Pikkalan Autokorjaamon perustamiseen ja kaarsi InCar Kumppanikorjaamon yrittäjäksi.  Katso videolta myös Pekan mietteitä autoalan haasteista ja tulevaisuudesta!  

Rakkaudesta autoihin ja asiakaspalveluun – InCar Kumppanikorjaamo Kirkkonummi Lue lisää »

Mitä vahinkotarkastusprosessissa tapahtuu?

Kun pelti ottaa osumaa isommassa tai pienemmässä vahingossa, tehdään ensin perusteellinen vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöön. Kun auton vahinkotiedot ovat jo automaatiopalvelussa, korjaamolla nähdään heti, että asiakkaalle voidaan varata aika korjaukseen. Ilkivaltatapauksessa tehdään rikosilmoitus ensin, sitten vahinkoilmoitus ja sen jälkeen otetaan yhteys InCariin. Mutta miten homma etenee kokonaisuudessaan? InCarilla työnjohtajat vastaanottavat vahinkotarkastukset ja pitävät huolen, että asiakas on

Mitä vahinkotarkastusprosessissa tapahtuu? Lue lisää »

InCar Kerava ja kumppanit: yhteistyöllä täyden palvelun kokonaisuus

InCar Kerava ja kumppanit: yhteistyöllä täyden palvelun kokonaisuus

InCar Kerava ja useat muut autopalvelut ovat yhdistäneet voimansa. InCar Kerava, Mekonomen autohuolto/Puskan auto, A-katsastus ja Keravan autopesula tarjoavat ainutlaatuisen kokonaisuuden autojen huoltoon ja korjaukseen yhden ja saman katon alta. InCar Keravalle korjaamovastaavaksi ketjun Vantaan toimipisteestä tullut Joni Jussila on tyytyväinen. Yli 13 vuotta alalla ollutta miestä veri on vetänyt monimerkkikorjaamoon, ja nyt uusi työ

InCar Kerava ja kumppanit: yhteistyöllä täyden palvelun kokonaisuus Lue lisää »

Kehityspäällikkö Heiko Laubach - Lasiliiketoiminnan kehitys

Uramahdollisuudet vauriokorjaamoketjussa: Haastattelussa lasiliiketoiminnan kehityspäällikkö Heiko Laubach

Millaisia uramahdollisuuksia vauriokorjaamoketju voi tarjota tänä päivänä? Haastattelimme lyhyesti lasiliiketoiminnan kehityspäällikköämme Heiko Laubachia, jonka työnkuva on jotakin aivan muuta kuin pellin oikaisua tai tuulilasin vaihtoa. Lue Heikon ajatukset alta!  Olet InCarilla lasiliiketoiminnan kehityspäällikkönä. Miten koet työskentelyn InCarilla verrattuna aiempiin työkokemuksiisi? Olen ollut työurallani sekä suuryrityksissä että keskisuurissa yrityksissä. InCarilla hierarkian mataluus tuo mukanaan ketteryyttä ja

Uramahdollisuudet vauriokorjaamoketjussa: Haastattelussa lasiliiketoiminnan kehityspäällikkö Heiko Laubach Lue lisää »