Vinkit onnistuneeseen asiointiin
Olemme valmistaneet sinulle infopaketin, josta saat tietoa vahinkotarkastukseen ja vauriokorjaukseen liittyen.
Vahinkoilmoitus tehdään vahingon aiheuttajan toimesta omaan vakuutusyhtiöön. Vahinkoilmoitus tehdään oman ajoneuvon vakuutusyhtiölle, jos kyseessä on kaskovahinko.
Vahinkoilmoituksen tarkoitus on kertoa vakuutusyhtiölle vahinkotapahtumasta ja ilmoittaa samalla myös osallisten tiedot, sekä pyytää vakuutusyhtiöltä korvauspäätöstä.
Vahinkoilmoitus tehdään yleensä vakuutusyhtiön omilla verkkosivuilla. Vahinkoilmoituksen voi tehdä myös esimerkiksi puhelimitse. Tämän jälkeen vakuutusyhtiö käsittelee vahinkoilmoituksen ja antaa mahdollisesti tässä yhteydessä asiakkaalle vahinkotunnuksen ja korvauspäätöksen.
Korvauspäätös kertoo, että on kyse korvattavasta vahingosta, mutta vasta korjaamokäynnin jälkeen pyydämme vakuutusyhtiöltä luvan auton korjaukseen. Vahinkotarkastuksen yhteydessä me InCar korjaamolla toimitamme vakuutusyhtiölle korjauskustannusarvion käsiteltäväksi. Vakuutusyhtiön hyväksyttyä korjauskustannusarvion olemme sinuun yhteydessä ja voimme aloittaa korjausprosessin kanssasi.
Lasivahingot
Lasivahingon sattuessa vahinkoilmoitusta ei tarvita. Voit tehdä ajanvarauksen lasin korjaukselle tai vaihdolle tästä.
Lisää tietoa tuulilasin korjauksesta tai vaihdosta voit lukea täältä:
Tuulilasin korjaus
Tuulilasin vaihto
Vahinkotarkastus voidaan suorittaa sähköisesti valokuvien pohjalta, tai ammattilaisen toimesta korjaamolla.
Vahinkotarkastus korjaamolla
Ajoneuvon korjaus alkaa aina vahinkotarkastuksella korjaamolla. Vahinkotarkastus tehdään yhdessä sinun kanssasi korjaamon piha-alueella, tai tarvittaessa sisätiloissa. Vahinkotarkastuksessa ajoneuvon vauriot kuvataan ja korjaamon työnjohtaja tekee vakuutusyhtiölle arvion korjauksen kustannuksista. Huolellisesti tehdyllä vahinkotarkastuksella varmistetaan, että korjauksen kesto ja kustannukset pysyvät arvioidulla tasolla. Vahinkotarkastuksen yhteydessä sovitaan korjausaika. Korjaamon työnjohtaja tilaa tarvittavat varaosat valmiiksi korjauksen ajankohdaksi.
Vahinkotarkastukseen kannattaa varata aikaa n. 30-45 minuuttia. Huomioithan, että työnjohtajan tarkastukseen tarvitsema aika vaihtelee vaurion mukaan. Sinun ei tarvitse jättää ajoneuvoasi korjaamolle, vaan saat sen takaisin käyttöösi, mikäli ajoneuvo on ajokuntoinen.
InCarilla tehty vahinkotarkastus on maksuton.
Sähköinen vahinkotarkastus
Sähköinen vahinkotarkastus tarkoittaa matkapuhelimella ottamiesi kuvien perusteella tehtyä vahinkotarkastusta. Voit välttää korjaamolla käynnin lähettämällä kuvat vahingosta matkapuhelimellasi. Sähköinen vahinkotarkastus sopii hyvin esimerkiksi pienille parkkipaikkakolhuille.
Liitä ottamasi kuvat verkkosivultamme löytyvään kuvapalveluun ja lähetyksen jälkeen saat meiltä SMS-viestin onnistuneesta lähetyksestä. Kuvat saapuvat suoraan kuvapalvelussa valitsemallesi korjaamolle, jossa tarkastamme lähettämäsi kuvat.
Tarvittaessa olemme sinuun yhteydessä puhelimitse lisätietojen osalta, ja mikäli kaikki on kunnossa, otamme sinuun yhteyttä korjausajan sopimiseksi.
Sijaisauto korjauksen ajaksi
Sijaisauton vuokrakustannuksia voidaan korvata liikennevakuutuksesta, jos sijaisauton käyttötarve katsotaan perustelluksi esimerkiksi ammatin harjoittamisen vuoksi. Tarkista omasta vakuutusyhtiöstäsi kattaako vakuutusturvasi sijaisauton. Sovi sijaisauton tarpeesta korjaamolla vahinkotarkastuksen yhteydessä. Sijaisauto on mahdollista saada käyttöön korjauksen ajaksi, ei vielä vahinkotarkastuksen yhteydessä.
Lisää tietoa sijaisautosta saat täältä.
Voit varata vahinkotarkastusajan joko puhelimitse tai verkkosivuiltamme.
Puhelimitse asiakaspalvelustamme
Asiakaspalvelumme tavoitat numerosta 0300 247 247. Asiakaspalvelumme palvelee ma-pe klo 8–18 välisenä aikana.
Suosittelemme ajanvarausta erityisesti suosituille pääkaupunkiseudun korjaamoillemme, jolloin osaamme odottaa sinua, olemme valmistautuneet tuloosi, etkä joudu jonottamaan. Olet tervetullut korjaamoillemme ympäri Suomen myös ilman ajanvarausta.
Verkkosivuiltamme
Halutessasi voit toki varata ajan myös itse suoraan verkkosivujemme ajanvarauskalenterista helposta varaa.incar.fi.
Saapumisohjeet InCar korjaamolle löydät täältä. Löydät samasta osoitteesta myös korjaamon aukioloajat ja yhteystiedot.
Saat vahinkotarkastuksen yhteydessä alustavan korjausajan. Toimitamme korjauskustannusarvion vakuutusyhtiöösi ja hyväksytyn korjauskustannuspäätöksen saatuamme olemme valmiita ottamaan ajoneuvosi korjaukseen. Jos korjauskustannusarviota ei hyväksytä, olemme sinuun yhteydessä heti tiedon saatuamme ja voimme keskustella vaihtoehdoista.
Saat korjausajan vahvistuksen tekstiviestillä heti varauksen yhteydessä. Saat vielä tekstiviestimuistutuksen korjausajasta korjausta edeltävänä päivänä. Seuraava askel on tuoda ajoneuvo meille korjaukseen korjauspäivän aamuna.
Lisätietoja asiakaspalvelustamme
Asiakaspalvelumme tavoitat numerosta 0300 247 247. Asiakaspalvelumme palvelee ma-pe klo 8–18 välisenä aikana. Korjaamojen suorat yhteystiedot löydät täältä:
Kolahtiko?
Tänä päivänä InCar on Suomen johtava vauriokorjaamoketju ja toimialan kehityksen edelläkävijä, jossa yli 400 työntekijää saavat loistaa oman työnsä huippuosaajina yli 50 toimipisteessä ympäri Suomen.
InCarin tarkoitus on poistaa maailmasta autoilijoiden kokema harmitus ja stressi auton vauriotilanteessa ja sen jälkeen. Kuulostaa mahdottomalta, mutta me tykkäämme oikoa sekä autojen, että koko toimialamme lommoja päivittäin.