Kontakta oss
Vår kundtjänst hjälper dig vardagar kl. 8–18 med alla frågor om våra tjänster. Observera att kundtjänsten är stängd under helgdagar.
Kundtjänstens kontaktuppgifter
Kontakta kundtjänst
Samtal till numret 0300 kostar 0,42 €/min + pvm/mpm.

Kundservice och verkstadskontakter
Du får hjälp på din närmaste verkstad, per telefon eller genom att skicka ett meddelande via formuläret nedan. Vi är Finlands ledande leverantör av glastjänster och vårt rikstäckande nätverk av verkstäder täcker alla dina behov av bilskadereparation. Alla InCars skadeverkstäder är godkända skadebesiktningsställen av försäkringsbolagen.
Klicka nedan för att se telefonnumren till våra verkstäder. Samtal till 0300-numret kostar 0,42 €/min + pvm/mpm.
Kontakt- och reklamationsformulär för verkstäder
Du kan enkelt kontakta oss via detta formulär – oavsett om det gäller ett klagomål, en prisförfrågan eller någon annan fråga. Vi hjälper dig gärna.
Skicka ett meddelande till verkstaden
Vanliga frågor och svar
Här har vi samlat vanliga frågor och svar.
Försäkringsbolaget har nu godkänt reparationskalkylen och vi kan påbörja arbetet tillsammans med dig. Reparationstillståndet är alltså något annat än försäkringsbolagets ersättningsbeslut.
Vägbeskrivning till InCar-verkstaden hittar du här. Du hittar även öppettider och kontaktuppgifter på samma sida.
Vi rekommenderar att du tar bilen till oss på reparationsdagen vid den tidpunkt som anges i sms:et. Meddela oss om ditt schema ändras. Om du vill lämna in bilen dagen innan, kom överens direkt med verkstaden. Om du lämnar bilen utanför öppettider kan nycklarna läggas i en låst brevlåda – kom ihåg att alltid meddela detta genom att svara på sms.
Om ditt fordon har levererats av en bärgare, kontakta bärgningsfirman direkt för detaljerade uppgifter och vidare kontakt med oss.
När du lämnar in din bil kan den beräknade reparationstiden komma att ändras. Verkstaden går igenom detta med dig och ni bestämmer upphämtning. Tiden beror bland annat på reservdelar och eventuella ytterligare skador. Om tiden ändras kontaktar vi dig.
Kontrollera med ditt försäkringsbolag om din försäkring täcker ersättningsbil och villkoren. Om ni inte kom överens om lånebil vid skadebesiktningen, kontakta verkstaden snarast innan reparationen.
Kostnaden för ersättningsbil kan ersättas av trafikförsäkringen om behovet är motiverat, t.ex. av arbetsmässiga skäl.
Det är möjligt att ha ersättningsbil under reparationen, men inte vid själva skadebesiktningen. Mer information hittar du här.
Om reparationen försenas och du har en ersättningsbil, kommer vi överens om användningen under förseningen.
Du kan följa reparationen via en länk som skickas till dig med sms. När bilen är klar får du också ett sms.
Vi kommer att kontakta dig om det uppstår problem under reparationen som påverkar reparations- eller hämtningsdatumet.
Vill du fråga under reparationen?
– Svara på sms:et (observera att numret inte kan ringas).
– Via telefon eller e-post: verkstadens direkta kontaktuppgifter finns här.
Nu kan du vänta tryggt – din bil är i goda händer.
Vi skickar ett sms när din bil är klar att hämtas. Du kan hämta bilen under verkstadens öppettider. Vi tar emot dig i god tid innan stängning för att gå igenom åtgärderna. Om du inte kan hämta bilen förrän nästa arbetsdag, kontakta verkstaden eller kundtjänst.
Ersättningsbilen återlämnas med full tank, enligt villkoren för biluthyraren.
Vi gör vårt bästa för att bilen ska bli klar första gången. Ibland krävs väntan på reservdelar eller andra skäl att slutföra senare. Vi vill underlätta din vardag och lämnar ut bilen om den är säker att köra. Vi kallar tillbaka den när delarna kommit.
En arbetsorder och kostnadsförslag har upprättats i samband med skadebesiktningen. Vid arbetsordern går vi igenom och ber dig underteckna reparationsplanen. Genom att underteckna godkänner du att vi påbörjar reparationen.
Kostnader kan täckas på olika sätt. Har försäkringsbolaget godkänt kostnaderna betalar du endast självrisken, resten faktureras bolaget. Om du själv betalar blir beloppet detsamma.
Självrisken betalas vid utlämning. Vi accepterar kortbetalning. InCar-finansiering finns också – beslutet måste vara klart vid utlämning. För mer information, klicka här.
Företagskunder kan öppna kundkonto enligt kreditvillkor.
Vill du ändra reparationstiden? Kontakta verkstaden direkt via telefon. Direkta kontaktuppgifter finns här. Kostnader för avbruten order debiteras kunden.
Har du fått en buckla på bilen?
Idag är InCar Finlands ledande skadeverkstadskedja och en pionjär i branschen, med över 500 anställda på mer än 60 orter runtom i landet.
Vårt mål är att minska den irritation och stress som bilister upplever vid och efter en olycka. Det låter kanske omöjligt, men vi gillar att fixa bucklor – både på bilar och i branschen – varje dag.

