Skadereparation – InCar

Skadereparationer för alla bilmärken

Man kan inte alltid undvika alla kollisioner i trafiken. Efter en olycka är det avgörande att bilens säkerhet bibehålls. Alla InCar-verkstäder är auktoriserade skadeverkstäder av försäkringsbolagen.

InCars karosserimekaniker, bilplåtslagare och billackerare garanterar en säker och högkvalitativ reparation av just din bil. Du kan få din bil reparerad hos oss, oavsett bilmärke eller försäkringsbolag.

Skadeverkstäder

Hitta närmaste InCar-verkstad

Mer än 500 skadeproffs hjälper dig på över 60 verkstäder runtom i Finland.

Skadebesiktning online

Skicka bilder på skadan till oss

Med InCar-kameran kan du skicka bilder direkt till vår verkstad – du sparar både tid och kilometer!

Kundtjänst

Vår kundservice hjälper dig

Vår kundtjänst finns tillgänglig under verkstädernas öppettider och hjälper dig i alla frågor som rör våra tjänster.

Reparation av bilskador som process

Skadebesiktning

En bilreparation börjar alltid med en skadebesiktning. Vid skadebesiktningen dokumenteras skadorna och verkstadsförmannen gör en kostnadsberäkning till försäkringsbolaget. En noggrann skadebesiktning säkerställer att reparationens längd och kostnad håller sig inom det beräknade intervallet.

Under skadebesiktningen avtalas också en reparationstid. Förmannen beställer reservdelar i förväg. Vid behov kan en enklare nödreparation göras utan kostnad för att hålla bilen körbar fram till den egentliga reparationen.

Du kan enkelt boka tid för skadebesiktning genom att ringa kundtjänst eller verkstaden, via vår webbtjänst eller, för mindre skador, elektroniskt med InCar-kameran.

Lämna in bilen för reparation

När du lämnar in ditt fordon fördelar verkstadsförmannen arbetet till en karosseriarbetare eller en erfaren karosserimekaniker. Reparationen inleds alltid med en tvätt för att skadorna ska synas bättre. Skadade delar demonteras och eventuella dolda skador åtgärdas. Nya upptäckta skador rapporteras till försäkringsbolaget. Därefter påbörjas den egentliga reparationen.

Kvalitetskontroll

I varje steg av reparationsprocessen säkerställer mekanikerna kvaliteten på det tidigare utförda arbetet. Detta gör att fel upptäcks i tid och reparationen inte fördröjs. Slutligen går verkstadsförmannen igenom reparationen tillsammans med kunden så att även kunden kan godkänna arbetets kvalitet.

Så här gör du om du råkar ut för en olycka

Anmäl skadan till ditt försäkringsbolag om skadan inte har orsakats av en annan bilist.
Om det är en annan bil som har orsakat skadan, anteckna den andra partens registreringsnummer och kontaktuppgifter.
Vid tveksamheter, ring polisen.
Använd bilen för skadekontroll eller skicka bilderna till verkstaden via InCar-kameran.
Meddela verkstaden när du bokar en reparationstid om du behöver en ersättningsbil under reparationstiden.
Om skadan repareras av den andra partens försäkring ska du också förse den andra partens försäkringsbolag med en avbrottsrapport om behovet av en ersättningsbil.
Så här gör du om du råkar ut för en olycka

Viktig information om skadebesiktning
och reparation av din bil

InCar är en finländsk pionjär inom skade­reparation

I dag är InCar Finlands ledande skadeverkstadskedja och en pionjär i branschens utveckling, med över 500 medarbetare som utmärker sig i sitt arbete på mer än 60 verkstäder runtom i landet.

Vårt mål är att minska den irritation och stress som bilister upplever vid och efter en skada. Det låter kanske omöjligt, men vi rätar ut bucklor – i både bilar och bransch – varje dag.

Nyckelflaggan visar att produkten eller tjänsten är tillverkad eller utförd i Finland och skapar arbetstillfällen här.

Nyckelflaggan visar att produkten eller tjänsten är tillverkad eller utförd i Finland och skapar arbetstillfällen här.

Vi är partner till alla försäkringsbolag