Suvia Groupin ilmoituskanava ja ilmoittamisohjeet
Olemme sitoutuneet toimimaan Suvia Groupissa vastuullisesti, lainmukaisesti ja konsernin eettisiä toimintaperiaatteita noudattaen. Meille on tärkeää seurata eettisten periaatteidemme toteutumista jokapäiväisessä toiminnassamme ja puuttua mahdollisiin epäkohtiin. Siksi olemme luoneet henkilöstöämme ja ulkopuolisia osapuolia varten anonyymin ilmoituskanavan, jonka avulla voit ilmoittaa meille luottamuksellisesti väärinkäytösepäilystä tai eettisten periaatteidemme vastaisesta toiminnasta. Vaalimme toiminnassamme avointa organisaatiokulttuuria, jossa jokainen voi kertoa huolenaiheistaan pelkäämättä kielteisiä seuraamuksia.
Milloin voin käyttää anonyymia ilmoituskanavaa?
Voit käyttää ilmoituskanavaa epäillessäsi toiminnassamme epäkohtaa tai väärinkäytöstä, joka voi liittyä esimerkiksi lain ja säädösten rikkomiseen, epäeettiseen menettelytapaan, petokseen, lahjontaan tai eturistiriitaan. Huomioithan, että tavanomaista asiakaspalautetta voit antaa niihin tarkoitettujen palautekanavien kautta.
Kuinka teen ilmoituksen?
Ilmoituskanava on toteutettu puolueettoman ja ulkopuolisen kumppanin, Keskuskauppakamarin, kanssa ilmoittajan nimettömyyden varmistamiseksi. Kaikki ilmoitukset käsitellään luottamuksellisesti Suvia Groupin vakioidun käsittelymenettelyn mukaisesti tähän tehtävään koulutettujen henkilöiden toimesta henkilöstöhallinnossa. Selvityksessä voidaan käyttää tarvittaessa myös muita asiantuntijoita tarkoituksenmukaisen käsittelyn varmistamiseksi.
Kerro epäkohdasta riittävän yksityiskohtaisesti, jotta voimme aloittaa asian tutkimisen. Ilmoitukseen ei tule sisällyttää arkaluonteisia henkilötietoja, elleivät ne ole välttämättömiä ilmoituksen selvittämisen kannalta.
Ilmoituksen voit tehdä Internetissä millä tahansa älylaitteella tai tietokoneella.
Kuinka saan vastauksen tekemääni ilmoitukseen?
Voit tehdä ilmoituksen omalla nimelläsi tai nimettömänä. Muista ottaa talteen koodi, jonka saat ilmoituksen jättämisen jälkeen. Koodin avulla pääset seuraamaan ilmoituksesi etenemistä ilmoitusportaalissa käsittelyprosessin aikana ja viestimään käsittelijöiden kanssa siihen liittyen. Pyydämme sinulta tarvittaessa lisätietoja tapauksen käsittelyssä ilmoitusportaalissa.
Pyrimme antamaan vastaanottokuittauksen seitsemän vuorokauden sisällä ilmoituksen tekemisestä ja vastaamme kolmen kuukauden sisällä, mihin toimenpiteisiimme ryhdymme ilmoitukseen liittyen.
Ilmoitus tulee tehdä vilpittömästi. Suvia Group ei hyväksy ilmoituskanavan väärinkäyttöä.
Ilmoituskanavaan pääset alla olevasta painikkeesta.
Kiitos ilmoituksestasi!