Kun kiveniskemä yllättää – InCarin 65 lasipalvelupistettä auttaa – InCar

Kun kiveniskemä yllättää – InCarin 65 lasipalvelupistettä auttaa

Kun kiveniskemä yllättää – InCarin 65 lasipalvelupistettä auttaa

Kesäaika tuo maanteille aurinkoisia ajokelejä, mutta myös pöllyävää hiekkaa ja tuulilaseihin napsahtelevia kiviä. Apu on onneksi lähellä ja tuulilasin korjaus onnistuu jopa odottaessa. Kun varaudut viisaasti ja toimit kiveniskemän jälkeen ripeästi, saadaan auto yllättävänkin nopeasti taas jatkamaan matkaa, tietää InCarin lasiliiketoiminnan kehityspäällikkö Heiko Laubach.

Miksi kevät on tuulilasivaurioiden sesonkiaikaa?

Kun tiet kuivuvat, talven hiekoitushiekka, sepeli ja routavaurioiden aiheuttama asfalttimuru sinkoilee autojen renkaista tuulilaseihin. Myös uusien autojen lasipintojen kasvu, kuten panoraamakatot, ottavat herkemmin osumaa kivistä. Nykyautoista puuttuu usein myös roiskeläpät, mikä vauhdittaa kivien lentelyä naapurien laseihin.

InCarin lasipalveluverkosto auttaa – vaikka heti!

Kun vahinko sattuu, InCarin 65 lasipalvelupistettä on valmiina korjaamaan lasivaurioita Helsingistä Rovaniemelle. Uusimpina lisäyksinä ovat keväällä avatut Pirkkalan ja Kotkan toimipisteet ja lisää on suunnitteilla. Lasivaurion sattuessa asiakkaat voivat tulla korjaamolle ilman ajanvarausta tai varata ajan verkossa.

”Pienetkin säröt kannattaa tulla tarkistuttamaan lähimpään InCariin – eikä se maksa mitään”, vinkkaa Laubach.

Tuulilasivaurioiden TOP3 –tietopaketti

1. Ennaltaehkäisy – vältä vauriot ennakkoon

Se turvaväli. Riittävä etäisyys voi vähentää tai ainakin hidastuttaa edessä ajavan auton renkaista kimpoavia kiviä tuulilasiin. Myös hitaampi ajonopeus hiekoitetulla tiellä voi ehkäistä vaurioita.

Autonpesu ja ehjät pyyhkimet. Auton säännöllinen pesu poistaa hiekkaa ja pölyä, jotka voivat naarmuttaa lasia ja heikentää sen kestävyyttä. Myös kuluneet pyyhkijänsulat voivat vahingoittaa lasia, siksi niiden kunto kannattaa tarkistaa.

Lasivakuutus. Tuulilasin vaihto töineen voi maksaa parista sadasta jopa pariin tuhanteen euroon. Lasivakuutus maksaa noin 50–100 euroa vuodessa.

”Lasivakuutus kannattaa ehdottomasti ottaa, koska silloin lasinkorjaus on asiakkaalle ilmainen, ja hän maksaa lasinvaihdosta vain omavastuuosuuden”, painottaa Laubach.

2. Ensiapua – toimi nopeasti vaurion sattuessa

Lasilaastari. Paras ensiapu on suojata vauriokohta heti lasilaastarilla tai kirkkaalla teipillä, jotta lika ja kosteus eivät pääse syvemmälle iskemään.

”Moni viivyttelee pienen lasivaurion korjaamista, mutta muutaman päivän viive voi tarkoittaa sitä, että lasi halkeaa ja korjaamisen sijaan se joudutaan vaihtamaan. Nopeus on tässä tärkeää”, Laubach korostaa.

Ps. Hae lähimmästä InCarista lasilaastari (0 €) ja sujauta hanskalokeroon – varmuuden vuoksi.

3. Korjausprosessi – korjaukset, lasinvaihdot ja kalibroinnit

Pienet kiveniskemät korjataan jopa odottaessa, noin 20–30 minuutissa. Korjausprosessi lyhyesti: iskemä puhdistetaan ja vaurio täytetään hartsilla, joka kovetetaan UV-valolla. Korjausjälki putsataan ja kiillotetaan, jonka jälkeen lasi on taas ehjä ja luja.

Lasin vaihto on välttämätöntä, jos lasissa on halkeama tai jos kiveniskemä sijaitsee esimerkiksi tuulilasikameran ja tunnistimien alueella. InCar tilaa uudet lasit automallikohtaisesti ja asentaa ne ammattilaisten toimesta. Tuulilasinvaihdon yhteydessä tehdään tarvittaessa ADAS-kalibrointi, jotta auton turvallisuusjärjestelmät toimivat moitteettomasti.

Hinta, laatu, palvelu – miksi valita InCar?

InCar on Suomen ainoa täysin kotimainen monimerkkivauriokorjaamoketju, jolla on myös maan laajin lasipalveluverkosto. Teemme yhteistyötä kaikkien vakuutusyhtiöiden kanssa, joten asiakkaan ei tarvitse vaurion sattuessa olla yhteydessä vakuutusyhtiöönsä, vaan hän voi ajaa suoraan InCariin tai varata ajan lasinkorjaukseen tai -vaihtoon.

InCar kuuluu Saint Gobainin Sekurit Partner –laatuohjelmaan, joka tarjoaa lasiasentajillemme jatkuvaa koulutusta. Käytämme lasitoimittajiemme Saint-Gobainin ja Pilkingtonin täysin autotehtaiden ensiasennuslaseja vastaavia tuotteita. Ei koskaan kakkoslaatua.

”Maailmanluokan materiaalit, lasiasentajien viimeisin tietotaito ja paras mahdollinen asiakaspalvelu ovat meille kunnia-asia”, Heiko Laubach summaa.