Korjaamovastaava Jani Mikkosen työpäivään mahtuu monenlaista: autojen tarkistuksia, asiakastapaamisia, nopeita päätöksiä ja tiimityötä. Kaikki tapahtuu InCar JLR Vauriokorjaamolla Vantaalla, joka on Suomen ainoa valtuutettu Jaguar Land Rover -vauriokorjaamo. Lue, minkälaisia yllätyspaineita ja onnistumisia Jani kokee yhden kesäpäivän aikana.
Yllätyspaineita heti aamulla
Herätys 6.20. Matkalla töihin oma auto herjasi rengaspainehäiriöstä. Tarkistin kaupan pihassa, että kaikki ok ja renkaissa on ilmaa. Mietin, että pitää kuitenkin muistaa päivällä töissä katsoa ne paineet mittarilla.
6.51 töihin ja autojen avaimia oli jo muutamat pöydällä. Otin vastaan pari autoa, Kian ja Range Roverin, jotka laitoin työn alle. Avasin sähköpostin ja hyväksyin ostolaskut. Vastasin muutamalle asiakkaalle ja yhteistyökumppanille. Tein pari lommoihin ja naarmuihin liittyvää korjauskustannusarviota vuokra-autofirmalle.
8.00 tuli kiireesti korjattavan auton tilaus, joka saatiin onneksi soviteltua nopeasti työn alle.
8.40 sain aamukahvin eteeni. Tein ”patujen” eli palautettujen leasing-autojen tarkistuksia, tilasin osat, varasin korjausajat kalenteriin ja laitoin ne työjonoon.
- Päivän haaste?
Kiireellisen työn sovittaminen päivän kalenteriin. - Palkitsevin hetki?
Kiiretyö onnistui ja asiakas oli todella tyytyväinen. - Mitä opin?
Peltisepän kanssa opittiin tekemään haastava takalokasuojan vaihto puolet nopeammin. - Parasta InCarissa?
Parhaiden asiakaskokemusten toteuttaminen
laadukkaasti – joka päivä *.
*InCar seuraa toimipisteidensä onnistumista NPS-asiakaskyselyillä. InCar JLR Vauriokorjaamon onnistumisprosentti on 100.
Valmiita autoja kiitosten kera
8.50 yksi auto valmistui ja ilmoitin siitä asiakkaalle. Tein tässä välissä peltisepän kanssa yhden pienen korjauksen, jotta päästiin vauhdilla päivän töihin.
10.00 asiakas saapuu noutamaan autonsa kehuen loistavaa ja nopeaa työtä. Heti perään toinen asiakas soittaa ja haluaa tulla pikaisesti näyttämään autonsa vahinkoa.
10.30 asiakas saapui. Otin tiedot ylös ja tein vakuutusyhtiöön korjauskustannuslaskelman. Kävin peltisepän kanssa läpi työn kulkua.
12.00 lounastauko. Söin aamulla kaupasta ostamani kanasalaatin. Juttelua parin työkaverin kanssa.
Korjaamovastaavien kokoontumisajot
12.30–14.00 alkoi pääkaupunkiseudun johtoryhmän viikkopalaveri Teamsissa. Siellä käytiin tuotantojohtajan ja pk-seudun korjaamovastaavien kanssa läpi työntilanteita, korjaamoiden tarpeita ja uusia ohjeistuksia. Hyviä ja tärkeitä keskusteluja.
14.00 asiakas tuli näyttämään autonsa ja sovittiin korjausaika. Olinkin jo tehnyt valokuvien perusteella hänelle korjausarvion. Varmistin vielä vauriot ja laskelmat, jotta saatiin homma liikkeelle.
14.20 luovutin tuulilasinvaihtoauton. Asiakas tykkäsi, koska homma hoitui nopeasti, lasi oli taas niin kirkas, että siitä näkee hyvin eteenpäin. Tein muutamia laskuja ja laskelmia.
15.00 loppupäivä rullasi omalla painollaan ns. kiireettömästi ja välillä mekaanikkojen kanssa varmistellessa työn sujuvuutta. Nappasin pientä välipalaa.
Pientä säätöä ja kaikki kunnossa
15.30 asiakas soitti ja ilmoitti tulevansa vähän myöhässä hakemaan autonsa. Korjaamon kavereilla oli sen verran vielä hommia, että tein yhdelle autolle luovutuspesun.
16.40 lähdin tyytyväisenä kotia kohti, koska monta autoa ja asiakasta oli taas saatu hoidettua maaliin – meidän loistotiimillämme.
Hyppäsin autoon ja muistin: ”Ai niin, ne oman auton rengaspaineet…”
Siitä sitten kurvasinkin takaisin hallille, tarkistin rengaspaineet ja laitoin kuittauksen autosta päälle, että kunnossa ovat.
PS Janin ja muiden incarlaisten työpäiviä vauriokorjaamoilla pääset seuraamaan InCarin instagramissa. Jatketaan juttua siellä.